fbpx
November 9, 2020
nu merge internetul

“Nu merge internetul” poate însemna o grămadă de lucruri, astfel că de cele mai multe ori, după preluarea unui astfel de incident, tehnicienii se apucă imediat de verificarea întregii infrastructuri a clientului. Se animă activitatea în toate departamentele tehnice, cei de la Helpdesk, Remote și Sysadminii, lucrează în echipă pentru a accesa echipamentele din locație și pentru a face o minimă evaluare a avariei.

Primul pas este înțelegerea corectă a problemei. Deși americanii au stabilit, prin convenție, o definiție destul de fixă și rigidă pentru internet, oamenii devin de multe ori creativi când e vorba de funcționalitatea internetului.

Plus că, uneori este cu adevărat greu de știut, fără abilităti tehnice și fără cunoașterea infrastructurii, dacă nu funcționează internetul complet sau dacă sunt avariate doar unul sau mai multe segmente ale rețelei locale.

Iar până la urmă, treaba domnului contabil nu e să înțeleagă cum funcționează internetul, că de aia are contract cu o firmă de outsourcing IT, nu?

Mai jos voi detalia pe scurt etapele rezolvării unei astfel de probleme.

Se începe procesul de diagnosticare. Se verifică platforma de monitorizare și se încearcă accesarea echipamentelor de rețea. În urma acestor verificări, se descoperă dacă problema este una generală, cu internetul, caz în care se poate adresa incidentul către provider sau una de rețea internă.

Dacă routerul nu este accesibil, se verifică starea lui fizică și dacă e alimentat la o sursă de tensiune. Se restartează routerului și se urmărește dacă există vreo alertă luminoasă pe echipament. Dacă nu se schimbă nimic după restart, se deschide un incident la providerul de internet.

Dacă routerul este accesibil, se continua verificarea infrastructurii. Se accesează serverele din locație împreună cu echipamentele de rețea. În acest pas, se apelează clientul, se anunță că internetul funcționează în locație și se solicită informații suplimentare, pentru a se putea izola problema mai bine.

Se îndrumă clientul pentru a restarta echipamentele de rețea, atât switch-urile existente în locație, cât și echipamentele wireless.

În cele mai multe dintre situații, probleme se pot remedia prin intermediul telefonic. Operând în acest fel, se economisește foarte mult timp, iar clientul își poate relua activitatea într-un timp relativ scurt.

Dacă avaria este una fizică, este nevoie de programarea unei intervenții în locație pentru a verifica întreaga infrastructură. Tehnicienii on-site se consultă cu colegii din departamentul remote și citesc notițele din tichet, pentru a înțelege atât problema, cât și care au fost lucrurile care s-au verificat, de la birou.

Chiar dacă activitatea clientului din această perioadă este bazată pe telemuncă, este nevoie ca infrastructura de la birou să funcționeze și ea la parametri optimi.

RezolvIT este o companie de outsourcing IT obișnuită să colaboreze cu firme de “toate dimensiunile”, de la companii mici la multinaționale. Având în portofoliu o gamă foarte variată de infrastructuri, reușește mereu să propună soluțiile optime.

 

Categorised in: ,

Ai intrebari despre serviciile Rezolvit sau despre beneficiile externalizarii ?

Nu stii ce abonament se potriveste perfect afacerii tale ?

Stabileste o intalnire

Solutii de optimizare IT, direct in inbox!

Fii la curent cu cele mai noi tehnologii si servicii IT pentru afacerea ta!

Call Now ButtonContact