fbpx
August 29, 2020
wifi

După cum probabil știți, 99% dintre problemele cu conexiunea wireless se rezolvă scoțând routerul din priză și reintroducându-l. Ăsta e motivul principal pentru care cei care fac suport IT solicită clienților să restarteze routerul când sunt probleme cu internetul.

 

 

 

 

Cele mai comune probleme legate de conexiunile wireless sunt:

  •     Nu funcționează internetul pe WiFi
  •     Internetul funcționează greoi pe WiFi
  •     Rețeaua WiFi dispare
  •     Dispozitivele nu se pot conecta la rețeaua WiFi

Toate routerele au leduri care anunța eventualele avarii. Când toate serviciile sunt funcționale, ledurile sunt verzi sau albastre și au o culoare solidă, sau clipesc, iar când sunt identificate probleme, acestea afișează fie culoarea roșie, fie portocalie.

Cum poți diagnostica și verifica rapid aceste situații, fără super abilități tehnice.

Nu funcționează internetul pe WiFi:

Pentru cazul ăsta se aplică “Sfântul Restart”. Se scoate routerul din priză pentru 2-5 minute, după care se reconectează și se așteaptă aprinderea tuturor beculețelor. Dacă după restart conexiunea la internet nu a fost restaurată, se apelează la providerul de internet și se verifică dacă există o avarie în zonă.

Internetul funcționează greu pe WiFi:

De obicei când se întâmplă acest lucru, fie este routerul îngreunat, fie dispozitivul conectat la rețeaua wireless este foarte departe de router și astfel, semnalul este slab.

Pentru a diagnostica aceste situații, se folosește o platformă de măsurare a vitezei (speedtest). Se efectuează un test de viteză pe wireless și un altul folosind un cablu de internet și se compară rezultatele.

Dacă acestea sunt diferite, înseamnă că există într-adevăr o problema cu conexiunea wireless. Aceasta e cauzată de obicei de interferențe sau de puterea semnalului. Se poate încerca folosirea unei rețele de 5 GHz sau eventual schimbarea poziției routerului.

Rețeaua WiFi dispare:

Asigurați-vă că routerul este la vedere. Dacă acesta este poziționat în spatele unui obiect mare sau acoperit cu anumite lucruri, se poate încălzi și implicit opri.

De cele mai multe ori, această problemă apare când echipamentul se restartează subit. În aceste situații puteți verifica dacă routerul este fierbinte și, dacă este cazul, să mutați echipamentul într-un loc mai aerisit.

Dacă problema se manifestă în continuare, un upgrade de firmware al routerului poate ajuta. Nu vom insista asupra acestui lucru, întrucât acest lucru necesită abilități tehnice mai avansate.

Rețeaua WiFi nu permite conectarea dispozitivelor la ea:

În această situație, primul lucru care trebuie încercat este restartarea echipamentului wireless. Dacă restartul nu rezolvă problema, o bună practică este deconectarea și reconectarea dispozitivului la rețea.

Puteți încerca și să ștergeți numele rețelei (Forget Network în Windows) și apoi să încercați reconectarea la rețea

La fel ca în situația precedentă, dacă problema se manifestă în continuare, se poate încerca upgrade de firmware.

RezolvIT are în grijă sute de infrastructuri ale clienților și se ocupă atât de securitatea acestora, cât și de buna lor funcționare, folosind tehnologii de ultimă generație.

 

Categorised in: ,

Ai intrebari despre serviciile Rezolvit sau despre beneficiile externalizarii ?

Nu stii ce abonament se potriveste perfect afacerii tale ?

Stabileste o intalnire

Solutii de optimizare IT, direct in inbox!

Fii la curent cu cele mai noi tehnologii si servicii IT pentru afacerea ta!

Call Now ButtonContact