fbpx
June 2, 2021
mail spam

Întrucât mailul a devenit o unealtă foarte populară de lucru, actorii cu intenții malițioase o folosesc destul de mult pentru a iniția diverse atacuri.

Mesajele de tip spam sunt foarte populare în ultima vreme, hackerii inundând cu mesaje toate adresele de email pe care le pot descoperi.

Dacă mesajul primit este spam și vă dezabonați de la el, confirmați că adresa de email e validă și folosită

Conform acestui articol de pe Bleeping Computer, ultima practică este trimiterea de mesaje spam și inserarea unui link de dezabonare (Unsubscribe) la sfârșitul emailului. O dată apăsat, hackerul va primi confirmarea că adresa de email este validă și folosită activ, astfel că o va introduce în noi campanii spam.

Sunt cazuri în care emailul primit conține doar un mesaj sau link de dezabonare. Răspunzând la acesta, nu faceți altceva decât să anunțați atacatorii că folosiți adresa de email.

Cei de la Bleeping Computer au făcut chiar și un test în acest sens. Au creat o adresă nouă de email și au răspuns la unul dintre mesajele de dezabonare. Rezultatul a fost primirea de noi mesaje spam, pe adresa nou creată, care nu a fost folosită în trecut la altceva.

managed cloud

 

Pentru a identifica mesajele de tip spam, puteți consulta materialul acesta, scris de către unul dintre specialiștii noștri de securitate.

Cum ne putem feri de atacuri de tip spam și compromiterea conturilor de email:

  • activați autentificarea în doi pași pentru căsuțele de email – În cazul în care scopul mesajului malițios este să vă fure datele de logare, acestea vor fi inutile, dacă dumneavoastră folosiți o metodă de autentificare în doi pași
  • utilizarea unei soluții antivirus capabilă, la nivelul serverul de email – Multe mesaje spam pot fi identificate direct de către antivirusul serverului de email, fără a mai ajunge în Inboxul utilizatorilor
  • verificarea mesajelor, înainte de a apăsa butonul de dezabonare – Este bine ca, dacă ați deschis un email de tip spam sau care arată ca unul promoțional, să îl inspectați puțin, înainte de a apăsa orice fel de link; dacă aveți dubii în acest sens, apelați la compania de suport IT cu care colaborați.

Conform Wikipedia : „Spamming-ul este o metodă foarte ieftină de a face reclamă pentru ceva în Internet; succesul campaniei este de obicei proporțional cu numărul de destinatari; de aceea mesajul respectiv este transmis la mii, chiar milioane de adrese simultan.

Screenshot-spam

Mesajele electronice nesolicitate primite de o companie pot reprezenta chiar peste 60 % din totalul e-mail-urilor. De aceea, spamul costă spațiu de stocare pe servere e-mail, trafic intern suplimentar pentru livrarea lor către angajați, precum și timpul de lucru al destinatarilor. În medie, fiecare utilizator poate pierde chiar și 50 de minute pe zi pentru a verifica, sorta și șterge mesajele nesolicitate. Astfel, pierderile provocate de spam la nivel mondial se estimează la 81,2 miliarde de dolari anual.

În România, unde există peste 13 milioane de utilizatori Internet, pagubele provocate de spam se cifrează la circa 270 milioane de dolari pe an, conform unor date furnizate de către Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiilor Informaționale. “

RezolvIT este o companie de outsourcing IT care reușește cu succes să susțină companiile cu care lucrează, fie că ne referim la securizarea infrastructurii sau la facilitatea angajaților să își desfășoare activitatea remote.

Categorised in:

Call Now ButtonContact