Strategie backup : Cum să creati o strategie pentru back-ul datelor in 2021
Având în vedere frecvența crescută a breșelor și a întreruperilor, este mai important ca niciodată să aveți o strategie backup solidă de backup a datelor. Iar în condițiile în care pandemia de coronavirus a dus la o creștere masivă a numărului de angajați care lucrează de acasă, este esențial să poți proteja datele de la distanță în mai multe locații diferite.
Acest ghid de backup al datelor vă va ajuta dacă începeți procesul de planificare. Planurile și procedurile de backup sunt esențiale în mediul actual.
Cu ajutorul acestui ghid, veți putea dezvolta și executa o strategie backup de succes pentru backup-ul datelor care să răspundă nevoilor specifice ale afacerii dumneavoastră. Iar dacă aveți nevoie de un șablon pentru planificarea backup-ului, îl veți găsi și aici.
De ce este importantă o strategie backup al datelor pentru afaceri?
Copiile de rezervă protejează datele de mai multe riscuri, inclusiv defecțiuni hardware, erori umane, atacuri cibernetice, corupție de date și dezastre naturale. Este important să protejați datele de orice problemă potențială, astfel încât o organizație să nu fie luată prin surprindere atunci când se întâmplă ceva. O platformă adecvată de salvare a datelor va permite utilizatorului să se întoarcă la ultimul punct bun cunoscut în timp, înainte de apariția problemei. În cel mai bun caz, copia de rezervă ar trebui să ducă la o recuperare rapidă a cel puțin a datelor esențiale pentru misiune.
Regula 3-2-1 a backup-ului este o strategie backup solidă de urmat. În acest concept, o organizație are trei copii ale datelor, stocate pe cel puțin două tipuri diferite de suporturi, cu o copie trimisă în afara site-ului. Într-un mediu de lucru la distanță, backup-ul în cloud este o resursă off-site valoroasă. Munca la distanță este deosebit de riscantă din punctul de vedere al protecției datelor, deoarece probabil că securitatea cibernetică nu este la fel de puternică în rețeaua de acasă, iar utilizatorii ar putea lucra pe dispozitive personale mai puțin sigure. Organizația poate efectua în mod centralizat o copie de rezervă a datelor utilizatorilor la distanță în cloud. Copiile de rezervă off-site, care ar putea merge pe cartușe de bandă, sunt, de asemenea, importante pentru a se proteja împotriva unui dezastru natural sau a unui atac cibernetic care doboară un centru de date.
Ce ar trebui să fie inclus într-un plan de rezervă?
În primul rând, este important să vă asigurați că aveți un plan de pentru strategie backup al datelor, deoarece multe organizații nu au unul. Planul oferă un punct de plecare pentru activitățile de backup și recuperare.
Unul dintre primele puncte de pornire în crearea unei strategie backup este efectuarea unei evaluări a riscurilor și a unei analize a impactului asupra activității. Evaluarea riscurilor identifică problemele care ar putea afecta negativ capacitatea unei organizații de a-și desfășura activitatea. Analiza impactului asupra activității determină efectele potențiale ale unei întreruperi a operațiunilor organizației. Aceste evaluări sunt esențiale pentru planurile de recuperare în caz de dezastru, dar pot oferi informații valoroase pentru planul de backup în ceea ce privește ce trebuie să se salveze și cât de des.
Domeniul de aplicare al planului de backup identifică acești parametri: datele pe care organizația trebuie să le salveze și frecvența backup-urilor. Este posibil ca unele date să nu aibă nevoie de backup, în timp ce datele critice pentru misiune pot necesita o protecție continuă a datelor. Este important să documentați aceste informații, deoarece, în lipsa lor, organizația riscă să aibă seturi de backup mari și greoaie. Organizația ar trebui să se străduiască să facă gestionarea copiilor de rezervă cât mai ușoară posibil, astfel încât recuperarea să fie un proces fiabil.
Planul detaliază procesul organizației de efectuare a backup-ului de date; de exemplu, cine este implicat, ce programe și produse utilizează și locația copiilor de rezervă. Acesta include procedura de testare, revizuire și actualizare a procesului. Planul ar trebui să furnizeze, de asemenea, costul pentru strategie backup de copiere de rezervă a datelor, dar asigurați-vă că actualizați frecvent această secțiune, deoarece prețurile și volumele de muncă se schimbă des.
Evaluați opțiunile: Hardware vs. software vs. Cloud
Piața de backup de date este mare și în continuă evoluție. Ca urmare, organizațiile au la dispoziție o mare varietate de opțiuni. Pentru început, organizația dumneavoastră trebuie să decidă dacă va utiliza hardware, software, cloud sau o combinație.
Unii furnizori de protecție a datelor produc doar software. De exemplu, Veeam vinde software de backup și replicare și are parteneriate cu mai mulți furnizori de hardware, în plus, oferă produse bazate pe cloud.
Hardware-ul de backup se referă de obicei la un dispozitiv bazat pe disc. Într-o configurație obișnuită, acel dispozitiv de stocare va avea un software integrat care gestionează datele de backup. Hardware-ul este o țintă de stocare pentru copiile de date. Hardware-ul locuiește într-un centru de date, fie că este vorba de sediul principal al organizației, de un site la distanță sau de ambele.
Software-ul și cloud-ul nu necesită utilizarea unui centru de date. Prin urmare, este mai ușor de depanat, ceea ce este deosebit de util atunci când angajații trebuie să lucreze la distanță. Backup-ul în cloud este mai simplu de pus în funcțiune și de întreținut decât backup-ul onsite. De fapt, organizațiile care doresc să nu se ocupe de nimic pot alege backup-ul în cloud care lasă administrarea în seama furnizorului.
Opțiuni de stocare
Opțiunile de stocare a copiilor de rezervă includ discul, banda și cloud-ul. Fiecare dintre ele are avantajele și dezavantajele sale. După cum arată regula 3-2-1 a backup-ului, utilizarea unei combinații de tipuri de suporturi este inteligentă.
Backupul pe disc este de obicei printre cele mai scumpe opțiuni, dar este și rapid. Deoarece trăiește fizic într-un birou, este susceptibil la daune în cazul unui dezastru natural.
Copiile de rezervă în cloud sunt mai ieftine, dar numai până la un anumit punct, deoarece depinde de cantitatea de date pe care o protejează organizația dumneavoastră. Cloud-ul devine scump în timp și pe măsură ce volumele cresc. De asemenea, poate dura mult timp, în comparație cu o opțiune cum ar fi discul, pentru a scoate datele din cloud, în funcție de lățimea de bandă și de volum.
Cu toate că banda este mai des utilizată în prezent în scopuri de arhivare, este încă o opțiune de backup. Printre avantajele sale se numără securitatea, deoarece este în mod inerent offline, deci este în siguranță în fața atacurilor cibernetice. Cele mai recente benzi stochează un volum mare de date – 30 TB de capacitate comprimată în LTO-8. Acestea necesită întreținere și gestionare pentru a se asigura că sunt sigure și securizate. Viteza benzilor s-a îmbunătățit de-a lungul anilor, dar discul este de obicei mai rapid în scopuri de recuperare.
Alegeți un furnizor/platformă
Piața de backup are o gamă largă de furnizori, de la companii care activează în domeniu de zeci de ani la startup-uri specializate în backup în cloud. Piața include, de asemenea, furnizori care oferă o varietate de alte produse, nu doar oferte axate pe backup.
Recomandarea RezolvIT este MSP360 – o soluție de backup care poate fi folosita pentru backup onsite, cloud sau hybrid – cu avantajul de a fi complet administrata de la distanta.
Contactati-ne pentru detalii suplimentare.
MSP360 Backup ( Cloudberry Lab ) – Explicații pentru pământenii de rând
Furnizorii de copii de rezervă care și-au lăsat amprenta în ultimii cinci până la 15 ani includ Veeam, Rubrik și Cohesity. Veeam a fost inițial un pionier în domeniul backup-ului pentru sarcinile de lucru virtuale, dar de atunci s-a extins la protecția fizică și în cloud și a devenit un lider general al pieței. Rubrik și Cohesity au condus o mișcare în ceea ce privește stocarea secundară convergentă, care combină mai multe elemente de protecție și reutilizare a datelor într-o singură platformă.
Pe măsură ce cloud-ul a luat avânt în ultimii ani, furnizorii de backup în cloud au profitat de această oportunitate. Printre acești furnizori se numără Acronis, Arcserve, Asigra, Druva și Spanning.
Alți furnizori fac un efort conștient pentru a combina backup-ul și securitatea cibernetică. De exemplu, Acronis a început prin a se concentra pe backup, dar acum oferă ceea ce numește “protecție cibernetică”, în timp ce Carbonite, pionierul backup-ului în cloud, a achiziționat furnizorul de securitate cibernetică Webroot înainte de a fi achiziționat de OpenText.
Implementarea
Odată ce ați pus la punct planul și produsele, este timpul să vă implementați o strategie backup al datelor.
Urmăriți politica dvs. de backup al datelor – o piesă cheie a planului de backup – pentru îndrumare. O strategie backup stabilește metoda de planificare, execuție și autentificare a copiilor de rezervă. Aceasta include activități specifice pentru a vă asigura că datele dvs. sunt stocate în condiții de siguranță și securitate.
Există mai multe tipuri de copii de rezervă și ar trebui să alegeți în funcție de programul dvs. de backup. Iată câteva dintre cele mai populare opțiuni:
- copie de rezervă completă este doar atât – o copie a întregului sistem.
- copie de rezervă incrementală copiază toate fișierele care s-au modificat de la copia de rezervă anterioară.
- copie de rezervă diferențială copiază toate fișierele care s-au modificat de la ultima copie de rezervă completă.
Programarea copiilor de rezervă este esențială pentru a avea cantitatea potrivită de date copiate pentru organizația dumneavoastră. Un exemplu de program are o copie de rezervă completă la fiecare săptămână sau la două săptămâni și copii de rezervă incrementale în fiecare zi între ele. Probabil că nu este necesar să faceți o copie de rezervă completă în fiecare zi, deoarece nu toate datele sunt critice, iar spațiul și costul acestei strategii de backup al datelor ar fi foarte mari.
Elaborați un plan de recuperare
O copie de rezervă este la fel de bună ca și capacitatea sa de restaurare. Prin urmare, organizația dumneavoastră are nevoie și de un plan de recuperare. Un plan de recuperare bun ar trebui să facă mai multe lucruri:
- Să prezinte modul în care o organizație intenționează să restaureze datele salvate. Tehnicile de restaurare a datelor includ recuperarea instantanee, replicarea, protecția continuă a datelor și restaurarea din copiile de rezervă tradiționale.
- Descrie cât de repede și cât de multe date trebuie să recupereze o organizație pentru a funcționa. Acești parametri sunt obiectivul de timp de recuperare și obiectivul punctului de recuperare. Este important să fiți sinceri cu privire la acești parametri – organizațiile trebuie să analizeze atent de ce date au nevoie într-o situație de recuperare și cât de repede le pot obține. Ca atare, probabil că nu este fezabil să spuneți că organizația dumneavoastră are nevoie de recuperarea imediată a tuturor datelor. Un plan de recuperare etapizat este mai practic.
- Planificarea backup-ului și a recuperării ar trebui să se alinieze cu planul general de recuperare în caz de dezastru (DR) al organizației dumneavoastră. Scopul DR este de a repune o afacere în funcțiune după un dezastru. Planul de DR încorporează rezultatele unei evaluări a riscurilor și ale unei analize a impactului asupra activității.
Educarea angajaților pentru a înțelege strategie backup
Educarea angajaților este esențială pentru a ajuta personalul să înțeleagă o strategie backup al datelor și la ce să se aștepte într-o situație de recuperare.
Pandemia de coronavirus a dus la numeroase concedieri și concedieri. Ca urmare, unii administratori IT generali ar putea fi însărcinați cu sarcini de backup pe care nu le-au mai făcut până acum. O modalitate de a vă pune la curent cu procesul de backup al unei organizații este să citiți documentația corespunzătoare, dacă aceasta este disponibilă. Acest lucru demonstrează și mai mult importanța de a avea un plan de backup al datelor documentat și actualizat în permanență, deoarece ajută un angajat nou la locul de muncă să înceapă cu mai mult decât o tablă albă. Pentru a ieși în fața unor potențiale probleme, organizația dvs. ar trebui să desemneze alți angajați care pot prelua gestionarea copiilor de rezervă în cazul în care administratorul principal al copiilor de rezervă nu este disponibil.
Personalul IT care gestionează copiile de rezervă trebuie să îndeplinească o sarcină importantă în zilele noastre. Seturile de date cresc exponențial; prin urmare, la fel și seturile de date de backup. Poate părea copleșitor să te ocupi de toate acestea, dar există modalități de a atenua această problemă. Administratorii ar trebui să verifice cerințele de păstrare a copiilor de rezervă ale organizației, să revizuiască arhitectura de backup și cât de bine funcționează aceasta și să creeze politici de gestionare a ciclului de viață al datelor pentru copii de rezervă.
Testare și revizuire
Probabil că ați mai auzit asta: Test, test, test, test. Cum puteți ști dacă copiile de rezervă sunt bune fără să le testați?
Testarea nu trebuie să fie copleșitoare, dar trebuie să fie consecventă. Cu acest ghid pentru testarea copiilor de rezervă, explorați de ce este important, plus pașii cheie, cum ar fi documentarea unui plan de testare, utilizarea automatizării și asigurarea acurateței. Copiile de rezervă pot eșua, dar este mai bine să eșueze în cadrul unui test decât într-o situație de recuperare live.
Frecvența testelor de backup ar trebui să se alinieze cu frecvența cu care efectuați backup-ul datelor. Datele critice, de exemplu, vor fi copiate cel mai des, prin urmare, aceste copii de rezervă ar trebui să fie testate cel mai des. S-ar putea să fi făcut acest lucru într-o altă parte a procesului de copiere de rezervă a datelor, dar asigurați-vă că atribuiți o valoare de criticitate, care va ajuta la determinarea frecvenței de testare, fiecărui set de copii de rezervă.
Un test este un pas important, dar nu este singurul din procesul de revizuire. Este esențial să analizați rezultatele testelor și să vedeți unde organizația dvs. trebuie să facă schimbări. De asemenea, s-ar putea să constatați că aducerea unei agenții externe pentru auditul de backup va detalia și mai mult eficiența backup-urilor dumneavoastră.
După toate revizuirile, actualizați-vă planul. Planul de backup al datelor nu trebuie să stea pe un raft sau să zăbovească pe un computer – este un document viu care necesită o actualizare continuă. Asigurați-vă că copiile de rezervă sunt sigure; ar trebui să vă simțiți încrezător că acestea pot face față oricărei situații de recuperare.
Template strategie backup
La nivelul cel mai elementar, un plan de copiere de rezervă a datelor specifică procesul general de copiere de rezervă, ce se copiază, ce tehnologii și resurse de stocare sunt utilizate, ce măsuri se iau în cazul în care datele nu sunt copiate cu succes, plus alte elemente precum testarea procedurilor de copiere de rezervă, precum și revizuirea și actualizarea planului.
Modelul de plan de backup asociat include următoarele componente. Folosiți-le pentru a actualiza un plan existent sau pentru a vă crea propriul plan folosind diferitele elemente din șablon.
- Gestionarea revizuirilor. Dispuneți de o pagină care să vă listeze activitățile de revizuire.
- Scopul și domeniul de aplicare. Furnizați detalii despre plan, precum și ipoteze, descrieri ale echipei și alte informații de bază.
- Politica de rezervă. Precizați politica companiei cu privire la copiile de rezervă ale datelor.
- Efectuarea de copii de rezervă a datelor. Această secțiune definește activitățile de backup care trebuie efectuate și servește ca punct de plecare pentru elaborarea unor programe de backup zilnice, săptămânale și lunare.
- Recuperarea datelor. Constată că este necesar și un proces de recuperare a datelor pentru a completa planul de backup al datelor; acesta poate fi un plan de recuperare a datelor de sine stătător sau poate face parte din planul general de backup.
- Revizuirea și întreținerea planului. Descrie procesul de revizuire și întreținere a planului; poate specifica, de asemenea, necesitatea de a efectua teste ale planului de backup al datelor.
- Anexe. Anexele detaliate se află la sfârșitul modelului de plan de backup; acestea includ listele și datele de contact ale tuturor echipelor, furnizorilor, locațiilor de backup, listele de resurse care trebuie să facă obiectul unui backup și alte informații relevante. Este important să păstrați aceste informații la zi.
Recomandări privind elaborarea strategie backup al datelor
Pe măsură ce parcurgeți procesul de planificare a backup-ului, există o serie de pași importanți care trebuie urmați.
- Echipa de dezvoltare a planului trebuie să se întâlnească cu echipa tehnologică internă, cu echipa de aplicații și cu administratorii de date și să stabilească domeniul de aplicare pentru strategie backup .
- Informați conducerea IT cu privire la aceste întâlniri, astfel încât aceasta să fie informată corespunzător.
- Adunați toate documentele relevante pentru salvarea datelor, cum ar fi programele de backup, listele de elemente care trebuie să facă obiectul unui backup și programele de rotație a benzilor.
- Identificați care sunt, în opinia conducerii, cele mai importante probleme de backup al datelor pentru companie; de exemplu, viteza de backup, respectarea parametrilor obiectivelor privind punctele de recuperare și copiile neactualizate ale bazelor de date și ale altor resurse.
- Analizați istoricul problemelor anterioare de backup al datelor și modul în care firma le-a rezolvat.
- Identificați care sunt, în opinia conducerii, cele mai importante resurse IT care trebuie să facă obiectul unei copii de rezervă și frecvența acestora.
- Determinați timpul maxim pe care conducerea îl poate accepta în cazul în care datele sau sistemele copiate de rezervă nu pot fi recuperate rapid.
- Identificați procedurile de backup, de arhivare a datelor și procedurile conexe utilizate în prezent.
- Determinați când au fost testate ultima dată aceste proceduri pentru a le valida caracterul adecvat.
- Identificați capacitățile de asistență de urgență pentru backup ale furnizorilor, dacă au fost folosite vreodată, dacă funcționează corect, cât plătește compania pentru aceste servicii, statutul contractului de servicii și prezența unui acord de nivel de servicii și dacă acesta este folosit.
- Compilați rezultatele tuturor evaluărilor anterioare ale backup-ului de date într-un raport de analiză a diferențelor care identifică ceea ce se face în prezent față de ceea ce ar trebui făcut, cu recomandări pentru atingerea nivelului necesar de capacități de backup.
- Solicitați conducerii să analizeze raportul și să convină asupra acțiunilor recomandate.
- Pregătiți planurile pentru a aborda salvarea datelor, arhivarea și alte activități de protecție a datelor.
- Efectuați teste ale procedurilor de backup pentru a valida funcționarea acestora și pentru a vă asigura că îndeplinesc orice măsurători specifice de performanță a backup-ului.
- Programează următoarea revizuire și următorul audit al planului de backup al datelor.
Atenționări importante
Asigurați-vă că obțineți sprijinul conducerii superioare, astfel încât să vă puteți atinge obiectivele planului. Luați în serios procesul de planificare a copierii de rezervă a datelor, deoarece este o activitate de afaceri esențială. Odată ce planul de backup al datelor este finalizat, revizuiți-l cu unitățile de afaceri pentru a vă asigura că acesta răspunde cerințelor lor de backup.
În cele din urmă, fiți flexibil. Puteți modifica șablonul planului de backup din acest articol după cum este necesar pentru a vă atinge obiectivele.
RezolvIT este o companie de outsourcing IT obișnuită să securizeze și protejeze infrastructurile clienților cu succes. Fie că vorbim despre laptop-uri, desktop-uri, servere sau dispozitive mobile, compania adoptă și propune soluții inovative pentru a putea preîntâmpina amenințările de securitate ce pot apărea.
Tags: backup, strategie backup
Categorised in: Abonamente, Diverse, Sfaturi Utile, Toate