fbpx
September 22, 2021
backup date

A seta și a nu verifica un backup nu este un mod corect de a trata un element critic al rezilienței afacerii tale.

Serviciul de backup este, fără îndoială, cea mai importantă componentă din infrastructura  unei organizații. Dar, deoarece nu aveți nevoie de ele până când lucrurile nu merg prost, pentru unele organizații este prea ușor să configureze sistemele și să uite de ele, ceea ce poate fi o rețetă pentru dezastru. Ce ar trebui să facă o organizație pentru a se asigura că copiile de rezervă sunt în stare bună în momentul în care este nevoie de ele?

Având în vedere că munca de la domiciliu este acum o practică standard, există considerații suplimentare pentru organizații în ceea ce privește asigurarea faptului că copiile de rezervă sunt în condiții optime, că sunt efectuate în mod regulat, că sunt exacte și că pot fi restaurate rapid?

backup

Revizuiți, revizuiți, repetați

Singurul mod de a fi siguri că copiile backup sunt adecvate scopului este să urmăriți foarte atent procesul. Acest lucru este valabil oriunde lucrează oamenii – la birou, acasă sau oriunde altundeva. Regulile de bază ale bunelor practici nu se schimbă.

În unele organizații, cei care se ocupă de copiile de rezervă pot constata că luptă mereu din spate.

 Așteptările în materie de recuperare în caz de dezastru nu sunt niciodată egale cu capacitățile de recuperare în caz de dezastru IT.

Este o viziune destul de pesimistă, dar singurul mod în care o echipă IT poate fi sigură că poate da tot ce are mai bun atunci când este nevoie de recuperare în caz de dezastru.

In mod ideal echipa IT ar trebui sa efectueze verificări ale recuperării datelor cel puțin trimestrial, bilunar sau lunar, dacă este posibil. Cu cât trece mai mult timp între teste, cu atât mai mare este riscul in timp pentru organizații.

Catalin Raducanu, director executiv la RezolvIT, ne spune din experiența că, dacă nu sunt controlate, problemele se pot acumula în timp. “Dacă aveți un mediu IT suficient de mare, în fiecare zi va exista ceva care nu funcționează”, spune el. “În cele mai multe cazuri, problemele sunt minore, dar trebuie să fie verificate și rezolvate, altfel cel mai recent punct de recuperare va fi prea vechi.” 

Vă oferă furnizorul dumneavoastră ceea ce aveți nevoie?

 

Adevărul este că companiile se bazează pe terți pentru a le furniza servicii de backup și este vital ca acești terți să facă treaba necesară. Pentru ca acest lucru să se întâmple, o organizație trebuie să stabilească corect specificațiile pentru servicii. În cele mai bune exemple, găsirea soluției perfecte este o “dublă acțiune”, în care furnizorul consiliază organizația, dar nu îi vinde prea mult, iar organizația își înțelege nevoile și cumpără ceea ce este necesar. De asemenea, ambele părți trebuie să aibă în vedere viitorul, astfel încât să se poată ține cont de direcția generală de deplasare a organizației.

servicii it

Întrebările cheie pe care trebuie să le puneți unui furnizor de backup includ:

  • Poate soluția să se extindă și, dacă da, care este mecanismul, cât de repede se poate realiza și la ce costuri?
  • Cât de repede sunt rezolvate problemele legate de erori și de asistență? Se oferă rapid asistență pentru noile aplicații?
  • Cât de repede pot fi restaurate datele, inclusiv recuperarea completă în caz de dezastru?
  • Ce servicii de arhivare sunt oferite?
  • Cum sunt protejate copiile de rezervă împotriva ransomware, a furtului de date și a altor atacuri? De exemplu, există o criptare de la un capăt la altul pentru a proteja orice date furate, iar copiile de rezervă sunt izolate corespunzător de rețea?

Deși aceasta nu este o listă exhaustivă, iar nevoile organizațiilor pot varia și vor varia, aceste cinci elemente ar trebui considerate esențiale pentru orice strategie de backup, deoarece, dacă vreunul dintre ele eșuează, poate fi dezastruos pentru persoane și pentru organizație.

 Catalin o spune în termeni simpli: “Nimeni nu este felicitat sau recompensat atunci când [procesul de restaurare] funcționează, dar dacă merge prost sigur vor apărea consecințe.” El adaugă că, deși “într-o lume ideală, backup-ul ar avea loc în liniște, în fundal, în lumea reală, acestea eșuează destul de frecvent”.

Lucrul de acasă nu schimbă elementele de bază unui backup

Lansarea vaccinului înseamnă că un număr tot mai mare de companii își primesc angajații înapoi la birou. Alte întreprinderi, optează pentru un model de lucru hibrid care le permite angajaților să vină la birou doar pentru proiecte de colaborare, întâlniri cu clienții și prezentări, permițându-le să lucreze de acasă în cea mai mare parte a săptămânii.

Oricare ar fi modelul de lucru, companiile trebuie să țină cont de regimul de backup, iar în prezent este o realitate faptul că organizațiile trebuie să poată stoca, accesa și restaura fișiere în mod fiabil pentru utilizatorii de la distanță, ca o chestiune de practică zilnică.

Întreprinderile ar trebui să se orienteze către furnizorii de soluții de backup care facilitează gestionarea unui produs de la distanță și care permit liderilor să facă modificări rapid și cu întreruperi minime.”

Deservirea unei forțe de muncă de la domiciliu poate că a permis ca unele probleme cheie ale proceselor de backup și restaurare ale organizațiilor să devină vizibile, dar poate că aceste probleme au stat la pândă mult timp, așteptând să iasă la suprafață. Prindeți-le din timp și ocupați-vă de ele, iar acestea reprezintă o oportunitate. Continuați cu aceleași lucruri vechi, aceleași lucruri vechi, și mai devreme sau mai târziu se întorc și vă mușcă.

Backup de date – 5 strategii simple și usor de implementat

 

RezolvIT este o companie de outsourcing IT obișnuită să securizeze și protejeze infrastructurile clienților cu succes. Fie că vorbim despre laptop-uri, desktop-uri, servere sau dispozitive mobile, compania adoptă și propune soluții inovative pentru a putea preîntâmpina amenințările de securitate ce pot apărea.

 

Tags: ,

Categorised in: , , ,

Call Now ButtonContact