Datele clienților business ce folosesc Twitter au fost compromise. Ce trebuie să facem ca să nu ajungem și noi în situația asta
Acum o lună, Twitter anunța (link) clienții business că în urma unei vulnerabilități, anumite informații sensibile ale utilizatorilor s-ar putea să fi fost compromise. Mai exact, era vorba de adresa de email, numărul de telefon și ultimele 4 cifre ale cardului de credit.
Indiferent cât de mare sau de mică este platforma unde sunt memorate aceste date, există mereu riscul ca ele să ajungă pe mâinile cui nu trebuie.
Recomandările minime de securitate propuse de către RezolvIT pentru a scădea efectele unei astfel de breșe sunt următoarele:
- folosirea unei adrese de email creată special pentru rețelele sociale – în felul ăsta nu veți primi spam pe adresa principală, iar în cazul în care adresa ar fi compromisă, veți limita pagubele
- folosirea unor parole diferite pentru adresa de email și contul de pe rețeaua socială
- folosirea unei parole generate aleator sau de o complexitate ridicată
- dezactivarea plăților online și activarea lor la nevoie – genul ăsta de măsură este foarte utilă, întrucât deși e anul 2020, unele siteuri mari (exemplu: GoDaddy) încă nu au funcție de 3D Secure implementată.
Respectarea unui set minim de reguli de securitate este absolut obligatorie, mai ales în această perioadă în care atacurile cibernetice sunt într-un trend ascendent. Din punctul ăsta de vedere, oricine este dator să se protejeze, pentru a nu munci ulterior mai mult (în acest caz, pentru a evita discuțiile cu banca și solicitarea de anulare a unor plăți).
RezolvIT pune mare preț pe securitate și #BackupUșor. Prin securizare, ne referim atât la implementarea unor soluții de securitate de ultimă generație, cât și instruirea utilizatorilor pentru a se proteja de amenințările simple, cum ar fi mailurile spam.
Categorised in: Abonamente, Diverse, Sfaturi Utile, Toate