RezolvIT folosește soluții moderne de monitorizare pentru toți clienții pentru care oferă servicii de mentenanță IT.
Pentru a putea preîntâmpina problemele, serviciile de monitorizare a infrastructurilor au devenit din ce în ce mai populare în ultima perioadă. Fie că sunt soluții software, cloud sau implementate în locație pe servere dedicate, acestea au ca scop monitorizarea unor parametri, lucru care ajută echipele de Suport IT să acționeze din timp, înainte ca incidentele mărunte să devină probleme.
Vor vedea cei de la IT ce fac în permanență utilizatorii, dacă folosesc aceste softuri de monitorizare?
O să încep prin a spune că soluțiile de monitorizare nu “fură” datele personale ale utilizatorilor și nici nu facilitează celor de la IT spionarea lor. Cei de la IT vor putea observa că Outlook-ul, de exemplu, rulează în fundal, dar nu vor vedea ce mailuri sunt scrise.
Dacă este vorba de monitorizarea stațiilor, soluțiile furnizează diverse grafice și statistici legat de consumul de resurse, starea de viață a componentelor mecanice sau chiar și erorile software. În felul acesta, suportul IT va putea înțelege cu adevărat ce se întâmplă atunci când aplicațiile funcționează îngreunat sau se blochează și vor putea determina cauza problemei.
Cum funcționează soluțiile de monitorizare?
Soluțiile de monitorizare sunt compuse, de obicei, din trei componente:
- Senzori care monitorizează în permanență rețeaua și fluxul de date
- Soluții care analizează informațiile și le interpretează
- Interfețe grafice care oferă rapoarte care pot fi înțelese ușor de către cei de la Suport IT
Tipuri de monitorizare IT:
Pentru a putea monitoriza în timp real întreaga infrastructură a clienților, există mai multe tipuri de platforme de monitorizare. Mai jos vom descrie cele mai uzuale.
Monitorizarea fizică a sistemelor de calcul – “System Monitoring”:
- Evaluează performanța și starea fizică a infrastructurilor
- Serverele sunt monitorizate individual; informațiile legate de fluxul de date de pe rețea sunt și ele analizate
- Raportează defecțiunile hardware
- Oferă statistici de utilizare a resurselor
Monitorizare avansată a rețelei – “Dependency monitoring”:
- Se monitorizează în permanență traficul de pe toate echipamentele de rețea, pentru a putea observa facil ce anume îngreunează rețeaua și implicit pentru a putea propune optimizări și soluții de îmbunătățire.
Monitorizarea activității business-ului – “Business Activity Monitoring (BAM):
Întrucât business-ul are strânsă legătură cu infrastructura, genul acesta de statistici pot duce la îmbunătățirea rețelelor sau chiar la extragerea unor parametri de vânzări. De exemplu, din genul acesta de statistici se poate observa care sunt produsele sau serviciile companiei apreciate de către clienți și chiar se poate monitoriza interesul, în funcție de zona geografică.
Monitorizarea performanței web – “Web Performance Monitoring”:
Genul acesta de soluție monitorizează în special platformele web, mai exact modul în care acestea răspund la cererile utilizatorilor. De asemenea, se monitorizează vitezele de accesare ale platformelor și erorile.
Monitorizarea performanței aplicațiilor – “Application Performance Monitoring (APM)”:
Acest tip de monitorizare analizează aplicațiile și infrastructura de rețea, pentru a se putea identifica și remedia definitiv cauzele. Parametri monitorizați sunt consumul de resurse, erorile software, timpul de răspuns al aplicațiilor și parametri ce țin de experiența utilizatorilor.
Monitorizarea securității infrastructurii – “Security monitoring”:
Acest gen de monitorizare ajută la identificarea atacurilor, fie că este vorba de echipamente de rețea sau de trafic. În acest fel se detectează activitățile suspecte și traficul nefiresc de mare efectuat pe anumite noduri sau echipamente.
RezolvIT folosește soluții avansate pentru a monitoriza infrastructurile clienților și reușește să câștige mereu aceste meciuri ipotetice de șah. Prevenirea va fi mereu mai puțin costisitoare decât repararea.
Categorised in: Abonamente, Diverse, Sfaturi Utile, Toate