fbpx
June 22, 2020

5 recomandari IT pentru reluarea activitatii in birouri si spatii de lucru in contextul amenintarii prelungite COVID-19

Este evident ca acesta pandemie a fortat companiile si angajatii sa regandeasca felul in care lucreaza dar si ca deodata a devenit vizibil felul in care angajati si compania relationeza si se implica in bunastarea reciproca. A fost momentul constientizarii – companiile au nevoie de oameni si oamenii au nevoie de companii. Lipsa de implicare a oricarei parti acum nu mai poate fi amanata sau ignorata. Tot evident este si faptul ca COVID-19 nu va disparea si va forta afacerile sa se adapteze si sa se reorganize.

In timp ce unele companii au anuntat planuri de continuare pe termen nedefinit lucrul de acasa (Twitter), majoritatea companiilor sunt in procese complexe de elaborare a noilor regulamente interne, lucrul in ture sau echipe alternative, masuri suplimentare de curatenie si igiena, reorganizarea spatiilor deschise sau aglomerate.

IT-ul este coloana vertebrala a oricarei afaceri – este partea din companie care sustine toate departamentele si care poate face ca o afacere sa fie competitiva sau mai putin competitiva prin adoptarea solutiilor potrivite. Iar acum mai mult ca oricand afacerile au nevoie de eficienta si elasticitatea oferita de serviciile IT dedicate.

RezolvIT vine cu 5 recomandari pentru reluarea activitatii in birouri si spatii de lucru si cresterea eficientei

1. Reorganizarea infrastructurii IT pentru accesul hibrid.
Modul de lucru hibrid – atat de la birou cat si de acasa sau din alte locatii – va fi noul standard. Infrastructura IT va trebui sa fie gandita in asa fel incat sa ofere accesibilitatea datelor si a sistemelor, standardizarea modului de lucru si proceduri de securitate gandite, sa ajute angajatii sa identifice si sa raporteze potentiale amenintari.

2. Digitalizarea si automatizarea proceselor care implica documente.
In ultimii ani companiile au inceput timid procesul prin emiterea facturilor in mod electronic, prin pastrarea anumitor documente in arhivele de e-mail (o metoda ineficienta dar folosita) sau organizarea unor intranet-uri pentru intreaga companie.
Daca pana de curand, printarea documentelor sau a email-urilor era descurajata pentru a ajuta planeta, de acum inainte va fi descurajata pentru a minimiza necesitatea contactului fizic intre departamente sau chiar contactul cu documente.
2020 va fi anul in care solutiile de management al documentelor, de scanare si arhivare electronica, de semnare digitala si de criptare vor fi un avantaj de business pe care companiile il vor cauta dar care va fi apreciat si de parteneri de business.

3. Trainingul accelerat al angajatilor pentru utilizarea IT-ului.
Compania cu angajatii cei mai pregatiti in a lucra cu programe sau platforme informatice sau de lucru colaborativ va avea avantajul competitiv. Daca acestia vor intelege organizarea informatiilor in companie si cum acestea pot fi accesate atunci va insemna chiar o crestere a eficientei dictata de noua realitate. Companiile care ofera servicii IT pot furniza suport helpdesk pentru angajati, de la simpla furnizare de informatii privind procedurile si procesele IT pana la asigurarea functionarii in parametrii a statiilor de lucru.

4. Sedinte si intalniri cu ajutorul video conferintelor sau platformelor on-line.
Folosirea in continuare ca mijloc de comunicare a video conferintelor in locul sedintelor sau intalnirilor, folosirea castilor hands-free pentru a evita contactul telefonului cu fata. Se pare ca video-sedintele, pe langa faptul ca sunt preferate de angajati in locul celor din birouri, sunt si mai eficiente fiind mai scurte iar participantii se pot intoarce rapid la activitatea in care erau implicati.

5. Solutii de monitorizarea si controlul access
O alta provocare va fi monitorizarea si restrictionarea accesului persoanelor neautorizate in spatiul de lucru. Fie ca va fi suficient un simplu video interfon, cartela de intrare sau o solutie complexa de monitorizare cu recunoastere faciala si control al temperaturii de la distanta – mediul de lucru va trebui protejat si controlat, toate aceste solutii tinand seama de GDPR si legislatia in vigoare. Apreciatele sisteme cu amprenta sau atingere acum vor fi din ce in ce mai putin utilizate.

Categorised in: , , ,

Call Now ButtonContact